ADG Dienstengroep verkoopt Timing Uitzendbureau aan Proman

ADG dienstengroep is voornemens haar dochterondernemingen Timing, InPerson, Persoonality, Doordoeners en Youbahn aan de Franse internationale PROMAN groep te verkopen. Hiermee doet ADG afstand van haar portfolio aan personeelsdiensten. De voorgenomen verkoop past in de langjarige strategie om meer focus te leggen op de facilitaire dienstverlening. ADG behoudt een minderheidsbelang om de overgang soepel te laten verlopen.

Hans Kroeze, algemeen directeur ADG dienstengroep: ‘Timing en de andere bedrijven in de tak personeelsdiensten zijn in de jaren bij ADG uitgegroeid tot gezonde, robuuste ondernemingen. Met PROMAN hebben we een koper gevonden die dezelfde familiewaarden nastreeft als ADG, gecombineerd met langjarige ervaring en specialisatie in de uitzendbranche in 16 landen. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat onze bedrijven ook buiten ADG zullen blijven floreren. De verkoop past in onze strategie om meer focus te leggen op de facilitaire tak van ons bedrijf.’

De facilitaire tak van ADG is onder andere actief in schoonmaak, onderhoud, consultancy, interim diensten en zorg. Sinds kort is hier de openbare ruimte aan toegevoegd met de overname van de boa’s en veiligheidsadviseurs van MB-All. ADG heeft de ambitie in alle deelmarkten een top-3 speler te zijn.

PROMAN is een Franse 100% familieonderneming die sinds 1990 werkt aan een internationale vertegenwoordiging in de sector personeelsdiensten. De eigenaar en huidige CEO heeft het bedrijf uitgebouwd tot het vierde uitzendbureau van Frankrijk en in Europa met 700 vestigingen in 16 landen en een jaaromzet van circa €3 mld in 2021. Met de overname van Timing verschaft PROMAN zich een prominente positie in de Nederlandse uitzendmarkt.

Roland Gomez, eigenaar en CEO van PROMAN: ‘Dit partnerschap is een grote stap in onze geschiedenis. We hebben in Timing een bedrijf gevonden dat 100% bij PROMAN past. Ik ben onder de indruk van de ambitieuze teams en bijzonder professionele mensen. Timing is onderdeel van een familieholding en dat voelen en herkennen wij in de bedrijfscultuur. We hebben veel overeenkomsten en ik weet zeker dat we onszelf samen kunnen overtreffen. Met onze Nederlandse bedrijven Luba en E&A vullen we elkaar aan, zowel op het gebied van klanten als geografische dekking. Dit is het perfecte moment en gelegenheid.’

Tom Verhaegen, CEO PROMAN North Eastern Europe: ‘Met veel plezier verwelkom ik Timing in de PROMAN familie. Ik kijk ernaar uit om best practices met elkaar uit te wisselen en zo samen nog sterker te worden.  Dit nieuwe spannende avontuur zal van grote toegevoegde waarde zijn voor al onze teams, klanten en uitzendkrachten.’

De voorgenomen verkoop van Timing is nog onder voorbehoud van de reguliere voorwaarden. Goedkeuring van de ondernemingsraden en de ACM en zal naar verwachting in Q3 2022 zijn afgerond.

Cookie op ADG
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op 'Verander opties' te klikken. Door op 'Accepteren' te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Noodzakelijk
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Voorkeuren
Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont.
Statistisch
Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
Marketing
Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.