Deskundige Hygiëne & Infectiepreventie

24-36 uur per week

Word jij het aanspreekpunt voor ADG bedrijven als het gaat om infectiepreventie en hygiëne? Schroom je niet om daarbij ook ongevraagd jouw advies te geven? In deze rol vergroot je het veilig werken en vakmanschap van onze organisaties!

 

Wat ga je doen?

Als deskundige Hygiëne & Infectiepreventie houd jij je bezig met het ontwikkelen, implementeren en borgen van het hygiëne- en infectiepreventiebeleid én met het adviseren en ondersteunen van het management bij de uitvoering hiervan. Als zelfstandig werkend specialist heb je dan ook een sturende en aanjagende rol; het is jouw hoofdtaak dat medewerkers in onze organisaties veilig en hygiënisch kunnen werken. Jouw takenpakket:

  • Risico-inventarisatie en registratie van de huidige operationele processen (thuiszorg, intramurale zorg, schoonmaken in zorgorganisaties, postmortale zorgdiensten)
  • Ontwikkelen, implementeren, toetsen en evalueren van hygiëne- en infectiepreventiebeleid en toezien op de uitvoering daarvan
  • Uitvoeren van audits en ondersteunen van het management bij de uitvoering van het vastgestelde beleid en de opvolging van verbetermaatregelen
  • Bij uitbraken en epidemieën draag jij de verantwoordelijkheid voor de coördinatie hiervan.
  • Aanspreekpunt, gevraagd en ongevraagd deskundig adviseren
  • Ontwikkeling van scholing, voorlichting en instructies voor medewerkers
  • Ondersteunen en adviseren van het management bij vraagstukken van onze opdrachtgevers
  • Ondersteunen van management bij ontwikkeling van KPI’s en data
  • Onderzoek en advisering nieuwe (desinfectie) methoden en materialen
  • Onderhouden van relevant netwerk met externe partijen en commissies

 

Wie ben jij?

Jij bent iemand met analytisch inzicht, probleemoplossend vermogen en een pragmatische benadering. Je neemt graag het initiatief en beschikt over sterke communicatieve vaardigheden én een dosis overtuigingskracht; zo weet jij anderen te verbinden. Kun jij dit beamen? En herken jij jezelf in het volgende?

  • Je beschikt over een relevant HBO diploma
  • Je hebt de opleiding tot infectiedeskundige gevolgd of kunt werkervaring op gelijkwaardig niveau aantonen
  • Je bent bereid om aanvullende trainingen op het gebied van infectiepreventie en hygiëne te volgen
  • Je hebt enorm veel zin in een nieuwe uitdaging in een organisatie waar veel ruimte is voor eigen initiatief

Dan leren we jou graag kennen!

 

Wat bieden wij jou?

Kies jij voor deze baan, dan staat daar het volgende tegenover:

  • Een jaarcontract voor 24 tot 36 uren per week, in overleg
  • Een salaris tussen € 4.000 en € 4.900 bruto per maand, afhankelijk van jouw ervaring (fulltime)
  • Uitstekende secundaire voorwaarden waaronder uiteraard voldoende vakantiedagen, 8% vakantiegeld en 8,33% eindejaarsuitkering
  • Uiteraard een laptop, smartphone én leaseauto
  • De mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken

 

Waar ga je werken?

ADG dienstengroep (ADG) is met 25.000 medewerkers en een jaaromzet van circa 600 miljoen actief in het hart van de Nederlandse samenleving.
Voortgekomen uit het in 1952 opgerichte schoonmaakbedrijf Asito, bestaat ADG inmiddels uit 8 bedrijven in de sectoren schoonmaak, facility management, zorg & welzijn en via deelnemingen in personeelsdiensten.

ONZE MENTALITEIT
ADG is een pur sang familie- en mensenbedrijf. Waar een wil is, is een Wij. Dit motto zegt alles over de mentaliteit, werkwijze en ambities van ADG. Dat uit zich in een pragmatische aanpak, doe-cultuur en flexibiliteit. Er wordt efficiënt en altijd oplossingsgericht gewerkt. Dit lukt alleen met betrokken, gemotiveerde en trotse medewerkers. ADG staat dan ook pal voor haar mensen. Doeners, die dagelijks bergen werk verzetten. ‘Wij’ betekent bij ADG écht samen. ADG is de oprichter van sociale initiatieven als Helden van de Wil, schuldenplatform fiKks, het Nationaal Integratiediner en de Nederlandse InclusiviteitsMonitor.

HIER STAAN WE VOOR
ADG ondersteunt organisaties en mensen bij werk, zorg en wonen. Onze ‘werkvloer’ weerspiegelt de diversiteit van Nederland. Meer dan honderd nationaliteiten werken bij ons eendrachtig samen, schouder aan schouder. Wij doen! Net als de talloze mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt die we opnemen in onze organisatie. Als echt familiebedrijf stimuleren we wederzijds begrip en respect. Altijd vanuit een positieve invalshoek. Dat gedachtengoed brengen we ook buiten onze bedrijven in praktijk.

 

Is jouw interesse gewekt?

Dan komen we graag met je in contact; je kunt solliciteren via onderstaande button.
Wil je eerst meer weten? Annemiek Loman (Manager Zorg & Kwaliteit) vertelt je graag meer over de functie; je kunt haar bereiken op 06-25065527.

Solliciteer hier!